Disponibilitatea preşedintelui Islandei este una neobişnuită, scrie Samantha Murphy, redactor la Mashable, în urma unei vizite pe care a făcut-o la domiciliul acestuia din Reykjavik. Orientarea acestuia către cultura internetului şi către tehnologia de ultimă generaţie au surprins-o pe jurnalistă, mai ales că prezenţa Islandei în social media face parte din strategia preşedintelui de a reconstrui economia.
Prezentă pe Tumblr ca "Iceland Wants to Be Your Friend" (Islanda vrea să-ţi fie prietenă), dar şi pe Twitter şi pe Facebook, oficialii ţării urmăresc să facă din Islanda o destinaţie turistică "prietenoasă".
Campania "Inspired by Iceland 2011" (Inspirat de Islanda), de pildă, i-a încurajat pe cetăţeni să devină ghizi turistici şi să le
arate turiştilor împrejurimile, într-o manieră autentică. Pe parcursul campaniei, preşedintele însuşi, Ólafur Ragnar Grímsson, îi invita pe turişti la domiciliul său, unde îi servea cu clătite, frişcă şi dulceaţă de rubarbă.
Un Guvern accesibil
Guvernul Islandei îi îndeamnă pe cetăţeni să comenteze online şi să ofere feedback pentru propunerile cu privire la noua constituţie. Un bun exemplu că acest sistem funcţionează este acela că actualul preşedinte a hotărât să candideze din nou, numai după ce mii de cetăţeni au semnat o petiţie online în acest sens, la scurt timp după ce acesta anunţase că nu intenţionează să mai candideze.
… Cum isi reconstruieste Islanda economia cu ajutorul internetului si tehnologiei
Iceland wants to be your friend
Descoperă mai multe la Islanda 🇮🇸 mapamond🌐media
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.