Operatorul celei mai mari reţele de restaurante de tip fast-food din lume, McDonald’s va închide toate unităţile din Islanda până la finele acestei luni, ca urmare a deprecierii masive a coroanei islandeze şi a scăderii profitabilităţii. Anunţul a fost făcut de deţinătorul francizei, Lyst ehf.
Cele trei restaurante McDonald’s din Islanda, care importă cea mai mare parte a ingredientelor utilizate în meniuri, se vor închide după ce costurile s-au dublat în ultimii doi ani. Compania care deţine franciza a precizat că nu se aştepta la acest lucru.
"Ar trebui să mărim preţurile cu 20% pentru a putea supravieţui. Acest lucru ar face ca preţul unui Big Mac să ajungă la 780 coroane (6,36 dolari)", au decarat oficialii Lyst. "Concurenţii noştri folosesc produsele de bază ca salata sau carnea din produţia internă, în timp ce noi le importăm, ceea ce este foarte scump", au mai spus oficialii companiei.
Coroana islandeză s-a prăbuşit în 2008, după falimentul celor mai mari bănci ale ţării. Pe pieţele valutare externe, coroana s-a depreciat cu 80% faţă de euro.
Cele mai scumpe Big Mac-uri
Cele mai scumpe Big Mac-uri sunt vândute în Elveţia şi Norvegia, unde hamburgerul are un preţ de aproximativ 5,75 dolari, potrivit "indicelui BigMac" al revistei The Economist din 2009. Cele mai ieftine se vând în Africa de Sud, cu 1,68 dolari, şi China, cu1,83 dolari.
McDonald’s şi-a deschis primul restaurant din Islanda în 1993 şi a ajuns în acest moment la trei locaţii.
Veniturile McDonald’s au scăzut cu 4% în trimestrul al treilea la 6,04 miliarde de dolari, în timp ce profitul net al gigantului american din industria fast-food a crescut cu 6%, la 1,26 miliarde de dolari.
În primele nouă luni,veniturile McDonald’s au scăzut cu 7%, la 16,77 miliarde de dolari, iar profitul net, de 3,33 miliarde de doalri s-a situat la acelaşi nivel cu primele nouă luni din 2008, potrivit raportului financiar trimestrial al grupului american.
SURSA: Bloomberg
McDonald’s inchide toate restaurantele din Islanda
Toate cele trei restaurante se afla in capitala tarii, Reykjavik.
"Situatia economica a facut ca lucrurile sa devina prea costisitoare pentru noi", a declarat Magnus Ogmundsson, directorul companiei Lyst Hr., cea care detine franciza McDonald’s in Islanda.
Potrivit informatiilor, McDonald’s a avut de suferit in Islanda din cauza deprecierii dramatice a monedei nationale, coroana. In plus, Lyst a fost obligata prin contract de McDonald’s sa importe toate produsele folosite din Germania, iar preturile s-au dublat in ultimul an.
Ogmundsson a spus ca dublarea costurilor a impiedicat compania sa creasca preturile si sa ramana competitiva pe o piata unde competitia foloseste produse locale.
Spre exemplu, un Big Mac se vinde in prezent la Reykyavik cu 5.29 de dolari, insa, pentru a avea profit, compania ar trebui sa-l vanda cu 6.36 de dolari. Acest lucru ar fi facut ca burger-ul vandut in Islansa sa fie cel mai scump din lume, depasindu-l pe cel din Elvetia, care costa acum 5.75 de dolari.
Decizia de a inchide restaurantele islandeze a fost luata impreuna cu McDonald’s Inc., compania-mama, cu sediul in Oak Brook (llinois, SUA).
McDonald’s a intrat pe piata din Islanda in 1993. Lyst intentioneaza sa redeschida restaurantele sub un nume nou, Metro, unde va folosi produse locale. 90% dintre actualii angajati vor fi pastrati.
Citeşte mai multe despre islanda
Descoperă mai multe la Islanda 🇮🇸 mapamond🌐media
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.
[…] închis ca urmare a deprecierii masive a coroanei islandeze şi a scăderii profitabilităţii.[1] Exista soluţia să nu mai importe produse ”special preparate” şi să folosească […]